El darrer 8 de novembre es va celebrar amb gran èxit de participació el 2n Congrés sobre el Futur de la Seguretat Municipal al Centre de Congressos TecnoCampus de Mataró. Més de 150 participants van poder gaudir d’una enriquidora jornada on es van poder conèixer les darreres tendències i novetats del sector de la seguretat.
Una apertura a l’alçada de l’esdeveniment
L’esdeveniment va tenir l’honor de comptar amb la intervenció de l’Il·lm. Sr. David Bote, Alcalde de Mataró i President del TecnoCampus, que va obrir la jornada amb un inspirador discurs inicial.
Xavier Torramilans, Gerent d’Alphanet, va iniciar les ponències del dia amb paraules d’agraïment i plenes de força per a realçar el caràcter divulgatiu que ha adquirit aquest esdeveniment, concebut com a espai de trobada, on el sector empresarial i l’administració pública treballen per a la millora de la seguretat dels municipis catalans.
Fabricant i integrador: la perspectiva dels líders
A continuació vam poder escoltar un testimoni de gran valor d’un fabricant punter a escala mundial: Axis Communications. Una fotografia detallada de les tendències i evolucions tècniques del món de la videovigilància en l’àmbit global.
Ricard Montserrat, Director Comercial d’Alphanet va aportar la visió d’Alphanet, integrador tecnològic. Els assistents van poder conèixer les novetats tècniques ja disponibles per implementar als seus projectes de seguretat. A més, es van presentar novetats de desenvolupament propi d’Alphanet.
Experiències municipals d’èxit
El primer bloc de ponències va acabar amb els testimonis de gran valor de quatre municipis catalans, que van explicar les seves experiències d’èxit i els resultats concrets del seu treball amb els sistemes de videovigilància de darrera generació d’Alphanet.
Fem un agraïment a Xavier Casoliva, Il·lm. Alcalde de Guissona; Joaquim Martín, Cap de la Policia Local de Lloret de Mar; Antoni Masana, Il·lm. Alcalde de Vacarisses; i Joaquim Martínez, Cap de la Policia Local de Malgrat de Mar, per relatar de forma tan interessant les seves experiències amb els nostres sistemes.
Segona part: el valor de les dades
Després d’un productiu workshop/esmorçar amb els diferents fabricants del sector, va començar el segon bloc de ponències amb Lali Soler, Data Analytics Product Manager d’Eurecat, que va realçar el gran valor i el potencial de l’explotació de dades. Un testimoni d’excepció per a entendre aquesta innovadora forma de millorar i optimitzar els diferents camps de la gestió pública.
AlphaDataManager: la gran novetat
Com a gran final, Alphanet va presentar la seva nova i revolucionària eina de desenvolupament propi: AlphaDataManager. Ricard Montserrat va avançar els detalls i aplicacions d’aquesta plataforma d’explotació de dades, que suposa un avanç sense precedents per a investigació policial, gestió de la mobilitat i promoció econòmica.
Xavier Almirall, assessor d’Alphanet, i professional de gran recorregut en l’àmbit de la gestió de la mobilitat, va profunditzar sobre els beneficis d’AlphaDataManager en aquest sentit amb una aclaridora intervenció.
Mataró Audiovisual va cobrir l’esdeveniment. Accediu a la notícia fent clic aquí.
Volem agrair la seva col·laboració a tots els participants, i us encomanem a participar a la pròxima edició, que de ben segur serà encara molt interessant.
Gràcies a tots i fins a la propera edició!